Hjem Borger Arbejde og ledighed Økonomisk hjælp Enkeltydelser Hjælp til udgifter for indsatte

Hjælp til udgifter for indsatte

Hvis du skal afsone en fængselsdom, kan du ikke få udbetalt en fast ydelse. Du kan dog i visse tilfælde stadig søge om enkeltydelser, personligt tillæg og helbredstillæg.

Hvis du skal afsone en fængselsdom, kan du ikke få udbetalt pension i den periode, hvor du er i fængsel. Det gælder også, hvis du bliver varetægtsfængslet, hvor du dog vil kunne få din pension udbetalt med tilbagevirkende kraft, hvis du ikke bliver fundet skyldig.

Selvom du ikke får udbetalt pension, når du er i fængsel, kan du i visse tilfælde stadig søge om enkeltydelser, personligt tillæg og helbredstillæg, som pensionister kan få.

Du kan i nogle tilfælde få hjælp fra din kommune til at betale husleje og nogle boligudgifter. Det kræver dog, at der er sandsynlighed for, at du vil blive løsladt inden for seks måneder.

Er du varetægtsfængslet, kan du måske få hjælp fra kommunen, selvom du ikke bliver løsladt inden for seks måneder. Du skal kontakte din kommune, hvis du vil vide mere.

Læs mere om dine muligheder for at søge ydelser som indsat på borger.dk

Har du spørgsmål om ydelser?

Telefon- og åbningstid

Har du spørgsmål om udbetaling af ydelser?

Så kan du kontakte Ydelsescentret indenfor åbningstiden.