Selvbetjening og tidsbestilling

Boligorganisationer

Nyttig information om at bo til leje i Silkeborg området.

Almene boligorganisationer administrerer og udlejer primært:

  • familieboliger
  • ungdomsboliger

Derudover udlejer organisationerne også

  • ældreboliger
  • enkeltværelser
  • erhvervslejemål
  • forskellige typer af institutioner.

Boligorganisationer i Silkeborg Kommune

Klik på boligorganisationens navn for at komme videre til boligorganisationens hjemmeside.

AAB Silkeborg
Borgergade 103
8600 Silkeborg
Tlf. 87 22 72 72 

Læs mere på AAB Silkeborg

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Arbejdernes Byggeforening
Færgegården 1
8600 Silkeborg
Tlf. 86 82 37 88 

Læs mere hos Arbejdernes Byggeforening

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Silkeborg Boligselskab
Vestergade 91b
8600 Silkeborg
Tlf. 86 82 51 44

Læs mere hos Silkeborg Boligselskab

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

De tre ovennævnte boligorganisationer har indgået et ventelistesamarbejde, så ansøgning om bolig hos disse tre boligorganisationer skal søges på BoligSilkeborg.dk

Søg bolig hos BoligSilkeborg

Midtjysk Boligselskab
Ved Skrænten 4
8600 Silkeborg
Tlf. 86 52 21 77

Læs mere hos Midtjysk Boligselskab

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Domea Ans-Kjellerup
Sønderbrogade 34, 1. sal
7100 Vejle
Tlf. 76 64 64 64

Læs mere på Domea.dk

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Boligselskabet Sct. Jørgen
Brovej 18
8800 Viborg
Tlf. 87 925 925

Læs mere hos Boligselskabet Sct. Jørgen

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Boligselskabet Viborg Amt
Jernbanegade 35
8800 Viborg
Tlf. 86 62 61 26

Læs mere hos Boligselskabet Viborg Amt

Referat fra styringsdialog 2018-2020

Referat fra styringsdialog 2017

Referat fra styringsdialog 2016

Styringsdialog

Mindst én gang årligt skal der afholdes et styringsdialogmøde mellem en almen boligorganisation og hjemstedskommunen. Derudover kan kommunen vælge at afholde et styringsdialogmøde med de boligorganisationer, som har beliggenhed i kommunen.

Silkeborg Kommune gennemførte i 2010 for første gang de lovpligtige styringsdialogmøder med boligorganisationerne i kommunen.

Formålet med styringsdialogen er ifølge lovgivningen at skabe en mere smidig dialog med fokus på lokale, langsigtede og helhedsorienterede løsningsmuligheder.

Som grundlag for styringsdialogen har alle boligorganisationerne forud for mødet sendt en dokumentationspakke til kommunen, via en IT-portal fra Landsbyggefonden.

Det er Ejendomsstaben, der som tilsynsmyndighed for det støttede byggeri i Silkeborg Kommune, har ansvaret for at afvikle styringsdialogen.

Kommunalbestyrelsen skal offentliggøre en redegørelse for den gennemførte dialog på kommunens hjemmeside.

Du kan hente redegørelser for styringsdialogen på denne side.