Januar:
Kultur- og Borgerserviceafdelingen mailer regnskabsskemaer til aftenskolerne.
1. april (frist):
Aftenskolerne sender regnskabsskemaer for det netop afsluttede kalenderår til Kultur- og Borgerserviceafdelingen.
April-juni:
Kultur- og Borgerserviceafdelingen behandler og godkender regnskaberne.
1. september (frist):
Alle aftenskoler sender oplysninger om deltagere fra andre kommuner til Kultur- og Borgerserviceafdelingen (over de hold der har været i det netop afsluttede skoleår).
September:
Kultur- og Borgerserviceafdelingen mailer ansøgningsskemaer vedrørende tilskud til de aftenskoler, der fik tilskud året før.
1. november (frist):
Aftenskolerne søger om tilskud til undervisning for det kommende kalenderår. Aftenskolerne søger eventuelt om tilskud til lokaler for det kommende kalenderår.
December:
Kultur- og Borgerserviceafdelingen fordeler i samråd med Aftenskolernes Samvirke tilskud til undervisning ud fra de vedtagne retningslinjer på området.
Kultur- og Borgerserviceafdelingen omfordeler og udbetaler eventuelle overskydende midler for indeværende år.