Selvbetjening og tidsbestilling

Myndighedssektionen

Myndighedssektionen har mangeartede opgaver i relation til Service- og Sundhedslovgivningen.

Myndighedssektion behandler henvendelser vedrørende:

  • praktisk hjælp og personlig pleje
  • madservice og indkøb
  • trænings- og rehabiliteringsforløb
  • udskrivelser
  • sygeplejeydelser
  • pleje- og ældreboliger
  • midlertidige ophold
  • daghjem
  • pasningsorlov
  • omsorgstandpleje
  • hjælpemidler og boligindretning
  • handicapbiler

Læs mere:

Andre opgaver der ligeledes varetages af Myndighedssektion er bl.a.:

  • Godkendelse, samarbejde samt kvalitetssikring med de leverede ydelser indenfor fritvalgsområdet

  • Systematisk opfølgning på indberetninger i forhold til patientsikkerhed og på baggrund heraf medvirke til at iværksætte tiltag til afhjælpning af problemstillinger /opfølgning på utilsigtede hændelser

  • Samarbejde med Regionen omkring sundhedsaftaler

  • Samarbejde med sygehuse og læger

  • Kostfaglig rådgivning

  • Koordinering i forhold til borgere med demens samt opfølgning i forhold til magtanvendelseslovgivningen

  • Sikre at der gennemføres kommunale tilsyn på plejehjemKvalitetssikre opfølgningen på det sundhedsfaglige tilsyn

  • Faglig vejledning og undervisning i forflytninger

  • Specialundervisning i forhold til høre- og synsområdet