Selvbetjening

Velfærdsteknologi og digital borgerbetjening

Velfærdsteknologi og digital borgerbetjening giver nye muligheder for både store og små i Silkeborg Kommune. Læs mere om, hvordan Silkeborg Kommune forbereder fremtiden.

Velfærdsteknologi giver nye muligheder i plejeopgaver, kommunikation og samarbejde

Velfærdsteknologi giver nye muligheder i plejeopgaver, kommunikation og samarbejde

Velfærdsteknologi giver nye muligheder i plejeopgaver, kommunikation og samarbejde. Læs om Silkeborg Kommunes tiltag i Handleplan for velfærdsteknologi 2012-2013.

Digitalisering giver bedre service til borgerne

Digitalisering giver bedre service til borgerne

Den første digitale indskrivning i Silkeborg Kommune var en succes. Langt størstedelen af børnene, der begyndte i skole i 2012 blev indskrevet digitalt.

Læs mere om selvbetjening i Silkeborg Kommune.

Tilfredse sygedagpengemodtagere

Tilfredse sygedagpengemodtagere gennem målrettet indsats

Silkeborg Kommune har fået flere tilfredse sygedagpengemodtagere gennem en målrettet indsats.

Det nye administrationsgrundlag for sygedagpengesager var i høring i foråret 2012 og er derfor baseret på input fra borgere og Sygedagpengeforum.

I september 2012 samlede Silkeborg Kommune sagsbehandlingen og de aktive tilbud for sygemeldte på Jobkompagniet. Målet er at styrke kvaliteten i tilbuddene til sygemeldte borgere.

Læs mere om effekterne af indsatserne for borgere på sygedagpenge.

Arbejdsmarkedsudvalget i Silkeborg Kommune skrev i juni 2012 til beskæftigelsesministeren for at få hende til at se på den etiske problemstilling i, at sygemeldte borgere kan tvinges til at modtage en bestemt behandling, herunder elektrochok. Læs mere om henstillingen til ministeren og læs brevet fra Arbejdsmarkedsudvalget.

De digitale børn og unge