Hjem Borger Foreninger og fritid Foreninger CVR-nummer til frivillige foreninger

CVR-nummer til frivillige foreninger

Alle frivillige foreninger skal have et CVR-nummer for at kunne få udbetalt penge og modtage regninger fra kommunen. Foreninger med et CVR-nummer, skal være opmærksomme på, at I skal forny det hvert 3. år.

CVR-nummer til din forening

Alle frivillige foreninger, der modtager tilskud/betalinger fra en offentlig myndighed, skal have et CVR-nummer, som er knyttet til jeres forenings NemKonto.
I skal selv kontakte foreningens bank for at få CVR-nummeret knyttet sammen med NEM-kontoen - også hvis foreningen får et nyt CVR-nummer.

CVR-nummeret kan I oprette på Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Find linket under selvbetjeningsløsningen.

Det kræver MitID at bestille/forny CVR-nummeret. Har I ikke MitID, kan I bestille det via linket under selvbetjeningsløsningen.

Læs om overgangen fra NemID til MitID

Læs mere om hvordan du får MitID
(Vær særligt opmærksom på afsnittet "Til dig, der repræsenterer en forening")

Forny CVR-registreringen

Jeres forening skal huske at forny CVR-nummeret hvert 3. år.

I vil automatisk få en mail, når det er tid til at forny CVR-nummeret. Det er derfor vigtigt, at jeres forenings mailadresse er rigtig og opdateret.

Hvis I ikke får fornyet CVR-nummeret, når det er tid, kan Silkeborg Kommune ikke udbetale penge eller sende regninger til foreningen.

Kontakt
Bettina Gundlund Johansen Kultur- og Borgerserviceafdelingen Søvej 1 8600 Silkeborg