Hjem Borger Foreninger og fritid Foreninger Erklæring om indhentelse af børneattest

Erklæring om indhentelse af børneattest

Modtager din forening tilskud eller låner/lejer lokaler af Silkeborg Kommune, skal I erklære, at I indhenter børneattester på foreningens ledere.

Sådan skal I gøre

Alle folkeoplysende foreninger og aftenskoler, der modtager tilskud eller låner/lejer lokaler af Silkeborg Kommune, skal én gang om året sende en erklæring til Kultur- og Borgerserviceafdelingen om, at de henter børneattester på foreningens ledere med flere.

Foreninger der søger om tilskud

Søger I om tilskud - for eksempel medlemstilskud, lokaletilskud eller tilskud til aftenskoleundervisning - laver I erklæringen i forbindelse med jeres ansøgning om tilskuddet.

Foreninger der ikke søger om tilskud

Foreninger, der ikke søger om tilskud, men bruger kommunale lokaler, herunder blandt andet idrætshaller, skal gå ind på selvbetjeningsløsningen her på siden for at komme med en erklæring om indhentelse af børneattester. For indeværende år skal I sende udfylde erklæringen senest 1. december.

Bestil børneattest

Selve børneattesten skal foreningen selv beholde. Det er kun erklæringen om, at I indhenter børneattester, som I skal sende til Kultur- og Borgerserviceafdelingen.

Bestil børneattesten på politiets hjemmeside

Yderligere info om børneattest:

Læs om lov om indhentelse af børneattest

Se mere i Folkeoplysningsloven

Bettina Gundlund Johansen Kultur- og Borgerserviceafdelingen Søvej 1 8600 Silkeborg