Hjem Borger Foreninger og fritid Tilskudsmuligheder Tilskud for forsamlingshuse Tilskud til vedligehold af forsamlingshuse

Tilskud til vedligehold af forsamlingshuse

Hvert år kan forsamlingshusene i Silkeborg Kommune søge om tilskud til at vedligeholde og renovere forsamlingshusene.

Søg om tilskud til kulturel aktivitet i forsamlingshus

Kultur- og Borgerserviceafdelingen informerer hvert år alle forsamlingshusene om, at I kan søge om tilskud samt om tidsfrister herfor.

For at komme i betragtning skal I sende en begrundet ansøgning, hvor I vedlægger det seneste regnskab og eventuelt tilbud på de projekter, I søger om tilskud til.

Ansøgningen og bilagene skal I sende til Kultur- og Borgerserviceafdelingen.

I kan søge om tilskud til alle former for vedligeholdelse og renovering, eksempelvis:

• Energibesparende foranstaltninger
  • Handicapfaciliteter
  • Udskiftning af døre/vinduer
  • Maling af sal
  • Reparation af gulv
  • Reparation af tag

Silkeborg Kommune giver ikke tilskud til køb af inventar.

Kultur-, Fritids-, Outdoor- og Idrætsudvalget behandler ansøgningerne, hvorefter I får skriftlig besked om udvalgets beslutning.

Hvis I vil vide mere om tilskuddet

Retningslinjer for tilskud til leje af forsamlingshus

Mathias Schnell Wadt Kultur- og Borgerserviceafdelingen Søvej 1 8600 Silkeborg