Hjem Borger Handicap Hjælp til transport og kørsel

Hjælp til transport og kørsel

Handicapkørsel er et tilbud til dig der ikke kan køre med offentlig transport eller blive transporteret på andre måder.

Handicapkørsel

Kørsel til læge og speciallæge

Du kan søge om og bestille kørsel til egen læge eller nærmeste speciallæge hos Borgerservice på telefon 89 70 20 13.

Kørsel til sygehus

Kørsel til sygehus varetages af regionen. Du skal henvende dig til patientbefordringen eller på det nærmeste regionshospital. Vil du vide mere om kørselsordningen, eller skal du bestille transport, kan du ringe til patientbefordringen på telefon 70 23 62 48.

Individuel handicapkørsel til fritidsaktiviteter

Du kan søge om individuel handicapkørsel til fritidsaktiviteter hos Sundheds- og Omsorgsafdelingen på telefon 89 70 45 04.

Bestilling af ture handicapkørsel ved Midttrafik

Hvis du er bevilget handicapkørsel af kommunen, kan du bestille ture hos Midttrafik på telefon 87 40 83 00

Sundheds- og Omsorgsafdelingen
Søvej 3, 2. sal 8600 Silkeborg