Hjem Borger Natur og miljø Grundvand og drikkevand Indsatsplaner for beskyttelse af grundvand

Indsatsplaner for beskyttelse af grundvand

For at sikre rent drikkevand nu og i fremtiden skal Silkeborg Kommune planlægge for en målrettet grundvandbeskyttelse. Dette sker i form af indsatsplaner for områder med særlige drikkevandsinteresser og indvindingsoplande.

Arbejdet sker i samarbejde med relevante interessenter, som har interesser i grundvandsbeskyttelsen eller arealanvendelsen, fx vandværker, landbruget og skovbruget.

Læs Indsatsplaner for beskyttelses af grundvand

Indsatsplan i høring

Silkeborg Kommune har udarbejdet et forslag til indsatsplan for beskyttelse af grundvand i den nordlige del af kommunen. Forslaget har været i høring og afventer endelig vedtagelse.

Læs forslag

Indtil indsatsplan for beskyttelse af grundvand i den nordlige del af Silkeborg Kommune bliver vedtaget er følgende indsatsplan gældende:

Læs gældende indsatsplan

Indsatsplaner for beskyttelse af grundvand i den østlige og i den sydlige del af kommunen er vedtaget 6. november 2023.

Team Grundvand Teknik- og MIljøafdelingen Søvej 3, 8600 Silkeborg