Hjem Borger Natur og miljø Sejlads Bådhavne og slæbesteder Sæt din båd i vandet

Sæt din båd i vandet

Du har mulighed for at sætte din båd i vandet to steder i Silkeborg - ved Indelukket eller Julsø. Priserne er afhængige af, hvilket slæbested du bruger, og om du har købt rabatkort eller ej.

Slæbested ved Indelukket

Når du kommer til Silkeborg med din båd på trailer, kan du sætte båden i vandet ved:

Indelukket

Åhave Allé 9C

Der finder du et slæbested med bom. Det koster 100 kroner for at få båden i vandet, og 100 kroner for at tage den op igen. Du kan betale med dankort eller mønter.

Ved slæbestedet kan du bruge Silkeborg Motorbåd Klubs benzin/dieseltank. Motorbådsklubbens kontaktperson vedrørende optankning af benzin og diesel, er oplyst på et opslag ved tanken.

Slæbestedet har også en tank til toilettømning, som du, onsdage mellem klokken 18 og 19, kan købe eller låne en nøgle til, hos:

Silkeborg Motorbåd Klub
Åhave Allé 9C

Er der problemer med tømmeanlægget, kan du kontakte Indelukkets opsynsmænd.

Rabatkort

Vil du gerne spare penge på at sætte din båd i eller tage den op af vandet, kan du få et ”Turkort til optankning”.

Turkortet tanker du op med 750 kroner på betalingsanlægget ved slæbestedet, hvorefter kortet giver adgang til bommen 10 gange. Du betaler dermed i stedet 75 kroner for enten at sætte din båd i vandet eller for at tage den op.

Når du tanker kortet op, kan du kun betale med dankort.

Du har mulighed for at hente et ”Turkort til optankning” hos: Indelukkets opsynsmænd

Andre slæbesteder

Ved Julsø kan du finde et slæbested ved:

Ludvigslyst
Julsøvej 248

Slæbestedet indgår i kommunens søredningsplan, hvorfor der altid skal være adgang for politiet og redningstjenesten til at sætte en båd i vandet. Vandstanden er ret lav i slæbestedet, så du kan ikke sætte større både i. Slæbestedet kan derfor bruges til at sætte kanoer, kajakker og mindre joller med motor i.

Kontakt opsynsmændene i Indelukket

Telefontider: