Hjem Borger Skole og uddannelse Trivsel, udvikling og læring for skolebørn

Trivsel, udvikling og læring for skolebørn

Familierådgivningen

Støtte og rådgivning til børn og unge 0-18 år og deres familier

Handlemuligheder når dit barn har det svært

Vi vil her vise og forklare, hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever, at dit barn har det svært.

Inklusion og specialtilbud

Inklusion betyder, at et barn eller ung er til stede og deltager, er accepteret og får et udbytte af at være i enten dagtilbuddet, skolen eller fritidstilbuddet.

Mobning

Det er de voksne, som har ansvaret for at stoppe mobning. Oplever dit barn drilleri eller mobning, så tal med de voksne omkring barnet i skolen eller daginstitutionen.

Motorik

Ta' kontakt til dit barns pasningstilbud eller skole, såfremt du er bekymret for dit barns motorik.

Samarbejdsmodellen for Trivsel på Tværs

Silkeborg Kommune arbejder med børns og unges trivsel. Samarbejdsmodellen for Trivsel på Tværs har fokus på aldersgruppen fra dagtilbud til 4. klasse.

Sprog, læsning og hørelse

Hvis du er bekymret for dit barns udvikling af sprog eller læsning, kan du læse mere om årsager, og hvad du kan gøre.

Støtte til et barns udvikling og læring

Her er svarene på en række spørgsmål til Pædagogisk praksis og læring (PPL), som typisk stilles af forældre/borgere.

Sundhedsplejen i skolen

Sundhed for børn i skolealderen og deres forældre

Venskaber, trivsel og ensomhed

Børn udvikler deres leg og samspil med andre i forskelligt tempo. Næsten alle børn og unge har perioder i deres liv, hvor de trives mindre godt.

Ængstelighed eller angst

Kognitiv adfærdsterapeutisk angstbehandling gennem PPL's Cool Kids og Chilled forløb