Vi understøtter forretningsprocesserne i Silkeborg Kommune, med faglig styrke indenfor økonomi og IT.
Mere om Økonomi- og IT-Staben
Vi vil være kendt for faglig kvalitet. Vi vil være proaktive og i samarbejde med den øvrige organisation være grundlag for en serviceorienteret opgaveløsning. Vi arbejder i et miljø med tid til udvikling, trivsel, faglige udfordringer, åbenhed og humor.
Hvorfor?
Service, vejledning og fremtidens udfordringer
Økonomi- og IT-staben gør Silkeborg Kommune endnu bedre til at møde fremtiden til gavn for fællesskabet. Vi yder service, vejleder og opsøger aktivt morgendagens udfordringer.
- Vi smører tandhjulene i maskinrummet, så koncernen har succes og øger momentum, mens vi følger den politisk fastsatte kurs. Samtidig spiller vi en væsentlig rolle i forhold til, at koncernen efterlever lovkrav, regler og retningslinjer.
- Vi holder udkig efter fremtiden og bruger proaktivt, hvad vi ser. Byrådets og koncernledelsens visioner og indsatsområder fortæller, hvad det er for en fremtid, de ser - vi tænker med og bringer staben i spil i forhold til strategiudvikling og eksekvering.
- Blandt vores opgaver er økonomistyring, teknologianvendelse og udviklingsopgaver. Vores mål er sikkert, effektivt og ikke mindst fremsynet at holde organisationen beredt til hurtigt og smidigt at navigere mod nye mål.
Hvordan?
Kompetencer, inspiration og prioritering
- Gennem kompetenceudvikling, rum for træning af fremtidens kompetencer og målrettet rekruttering bliver stabens medarbejdere klædt på til aktivt at bidrage til, at kursen bliver fulgt. Vi er ambitiøse og vores faglighed og nytænkning gør en forskel.
- Fra udkigsposten holder vi øje med farvandet forude og går aktivt ind i både kommunens fremtidige behov og løsning af hverdagens opgaver.
- Vi prioriterer vores indsatser dér, hvor effekten er størst og udvikler vores kompetencer med blik for fremdrift og udvikling.
Hvad?
Fokus i 2020: Lydhør service.
Vi arbejder vedholdende med at nytænke og tune servicekonceptet, så det understøtter Silkeborg Kommune som en kompetent og nyskabende organisation. Vores antagelse er, at lydhør service
- opnås ved samskabelse.
- tænkes ind i en sammenhæng.
- eksekveres rettidigt.
- kommunikeres, måles og udvikles.
Lydhør service betyder, at
- vi vurderer kritisk, om vi leverer de rigtige services.
- vi forbedrer den oplevede service ved intensiveret brugerdialog og måling af vores performance.
Alt dette for at løfte vores kvalitet, bidrage positivt til Silkeborg Kommunes udvikling og skabe en attraktiv arbejdsplads.
Ellen Dissing
Økonomichef
Kontakt
Telefontid
Regnskab og Rådgivning
Telefon: 89 70 16 45
Mandag - torsdag: 10:00 - 11:45 og 12:30 - 14:00
Fredag: Lukket
IT
Telefon: 89 70 15 50
Man-fre: 08:00 - 12:00
Opkrævningen
Telefon: 89 70 20 10
Mandag - tirsdag: 10:00 - 14:00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 10:00 - 17:00
Fredag: Lukket