Hjem Borger Trafik og parkering Parkering Parkeringskontrol Sådan læser du en parkeringsafgift

Sådan læser du en parkeringsafgift

Har du fået en parkeringsafgift (P-bøde)? Her får du en vejledning i, hvordan du kan kontrollere en parkeringsafgift.

I Silkeborg kommune udsteder vores cityassistenter parkeringsafgifter (på kommunale parkeringspladser) til køretøjer, der ved parkering ikke overholder de gældende parkeringsregler.

Sådan læser du en parkeringsafgift

Parkeringsafgiften er en udskrevet talon, der sættes bag køretøjets vinduesvisker, når dette er muligt. På motorcykler vil parkeringsafgiften forsøges påsat gashåndtag med elastik. I nogle tilfælde vil parkeringsafgiften blive sendt til dig via post.

En parkeringsafgift består bl.a af information om dato for udstedelse, afgiftens beløb, stedet hvor den er udstedt og beskrivelse af forseelsen.

Se eksempel på parkeringsafgift og hvordan du kan kontrollere den (pdf)

Vej og Trafik
Søvej 3, 8600 Silkeborg