Hjem Borger Arbejde og ledighed Tilbud i Jobcenter Silkeborg Tilbud til dig, der er i ressourceforløb

Tilbud til dig, der er i ressourceforløb

Er du i gang med et ressourceforløb? Få et overblik over de tilbud, der er relevante for dig.

Flere af vores tilbud kræver, at du får tilbuddet bevilget gennem din sagsbehandler. Derfor er hele listen af tilbud ikke tilgængelig her på hjemmesiden. Kontakt din sagsbehandler for at høre mere om, hvilke tilbud, der er relevant for dig.

Et tilbud til dig, der har fået en hjerneskade, neurologiske lidelser som parkinson, sklerose, tumor, osv. eller hjernepåvirkning efter en hjernerystelse, whiplash, e.l. Du kan både være i arbejde, sygemeldt, have et fleksjob eller være i gang med et ressourceforløb.

Indhold:

Efter en hjerneskade eller hjernepåvirkning, oplever de fleste gener eller barrierer. Målet med forløbet er, at vi sammen afklarer arbejdsevnen og finder de mest optimale vilkår for at du kan blive eller finde tilbage på arbejdsmarkedet.

Du bliver tilknyttet en neurofaglig virksomhedskonsulent, der arbejder tæt sammen med dig og relevante samarbejdspartnere, bl.a. sagsbehandlere, genoptræningsenhed, hjemmevejledere, osv. under forløbet.

Forløbet varer som udgangspunkt 3 måneder.

Forløbet indeholder:

• Et individuelt forløb ved en neurofaglig virksomhedskonsulent med mulighed for tilknytning af psykolog og fysioterapeut
  • Indledende samtale med borger og koordinerende sagsbehandler, hvor mål og delmål aftales
  • Neurofaglig undervisning
  • Pårørendearrangementer
  • Individuelle samtaler med virksomhedskonsulent med fokus på energiforvaltning og psykoedukation
  • Råd og vejledning til arbejdspladsen – f.eks. oplæg på personalemøder
  • Opfølgning på virksomheden minimum hver 4. uge
  • Målrettede samtaler/møder med borger efter behov

Et tilbud til dig, der har brug for hjælp til at finde det rette praktiksted.

Indhold:

Du bliver tilknyttet en virksomhedskonsulent, der sammen med dig søger praktikpladser. Når det rigtige praktiksted er fundet, besøger virksomhedskonsulenten dig på praktikstedet med jævne mellemrum, for at sikre at de aftaler, der er lavet bliver overholdt.

Forløbet længde er som ofte 13 uger, men kan forlænges hvis der er behov for det.