Hjem Borger Børn og familie Dagpleje, vuggestue og børnehave Dagplejen Dagplejere Balle dagplejere Nina Bundgaard Krebs Ovesen, Dagplejer

Nina Bundgaard Krebs Ovesen, Dagplejer

Besøg vores Twitter Besøg vores Twitter Besøg vores LinkedIn Nina er dagplejer i Balle. Vælg dagpleje hvis du vil give dit barn en hverdag i et lille og trygt miljø.

Nina Krebs Berg

Dagplejer

Birksvej 65

Jeg hedder Nina, jeg er født i 1996 i Silkeborg.

Jeg bor sammen med min kæreste Andreas og vores fælles søn Carlo, som er født i september 2021.

Jeg vil beskrive mig selv som anerkendende og omsorgsfuld - men også meget energisk, smilende og kærlig.

Jeg er færdiguddannet pædagogisk assistent og er en bachelor fra at kunne skrive færdiguddannet pædagog på cv’et.

For mig er det vigtigt med et godt forældresamarbejde, med gode dialoger og åbenhed.

Jeg lægger stor vægt på at skabe en god og tryg relation med det enkelte barn og børnene imellem.

For mig er det vigtigt at rammerne er trygge og så hjemlige som muligt for barnet.

Det er vigtigt for mig at børnene en hverdag med nærvær og omsorg - men også en masse gode oplevelser.

Jeg har altid gået op i motorik og bevægelse, så det er også noget der kommer til at afspejle sig i dagplejen.

Jeg støtter børnene i deres venskab og opmuntre dem til at hjælpe hinanden.

Hos mig er der plads til forskellighed og til at børnene udvikler sig i deres eget tempo.

I de daglige rutiner tager jeg udgangspunkt i det enkelte barns nærmeste udviklingszone, så det enkelte barn bliver udfordret efter dets forudsætning.

I hverdagen har vi faste rutiner og forudsigelighed.

Børnene bliver afleveret i løbet af morgenen, her leger vi og hygger os.

Hvis et barn har brug for en formiddagslur, bliver der her puttet efter dets behov.

Omkring kl. 08.30 spiser vi formiddagsmad, som oftest vil bestå af hjemmebagte boller med smør, ost eller andet pålæg og grøntsager.

Når vi har spist finder jeg en sangkuffert frem, hvor vi synger forskellige sange/ eller peger på dyr mm. i en bog.

Herefter er der nogle forskellige aktiviteter, som at komme på legeplads eller mødes med en kollega og hendes dagplejebørn.

Ca. kl. 11.00 er der frokost, jeg går op i en god næringsrig frokost og for det meste økologiske råvarer.

Omkring kl. 12.00 bliver børnene puttet.

Omkring kl. 14.45 er der eftermiddags mad, bagefter leger vi enten inde eller ude til børnene bliver hentet.

Hver anden ude er vi i legestue i Balle. Børnene bliver afleveret og hentet derovre, i legestuen mødes vi med 5 andre dagplejegrupper.

Det er de samme faste vi vil mødes med.

Her har børnene mulighed for leg i større grupper med børn og voksne, hvilket også kommer til at lette overgangen til børnehave.

Jeg har forskellige læringsmiljøer i mit hjem.

Legeværelset, stuen, køkkenet, haven og legepladsen der ligger lige ved siden af hvor vi bor.

Vi danser, synger og kigger i bøger.

Jeg sætter forskellige aktiviteter i gang, men går også bagved børnene og støtter dem i deres egen leg.

For mig er det vigtigt med et godt forældresamarbejde, med gode dialoger og åbenhed, for at vi kan give dit barn de bedste muligheder for trivsel og udvikling.

Nej, jeg har ingen dyr.