Hjem Borger Børn og familie Dagpleje, vuggestue og børnehave Dagplejen Dagplejere Bryrup dagplejere Mai-Britt Haudrum Christensen, Dagplejer

Mai-Britt Haudrum Christensen, Dagplejer

Mai-Britt er dagplejer i Bryrup. Vælg dagpleje hvis du vil give dit barn en hverdag i et lille og trygt miljø.

Mai-Britt Haudrum Christensen

Dagplejer

Spættevej 18
8654 Bryrup

Jeg har været dagplejer siden januar 1998.

Jeg er gift med Kim og sammen har vi tre store børn - Mille, Pelle og Malte.

Jeg er oprindelig udlært grafiker, men har valgt at bruge mine kreative evner i børnehøjde i stedet, hvilket jeg aldrig har fortrudt.

Jeg mener det er en livsstil at være dagplejer og føler jeg er kommet på rette hylde.

Jeg stortrives i mit job med børnene, deres forældre og mine skønne kolleger.

Vi bor i et dejligt hus lige overfor skoven.

Huset er godt og praktisk indrettet til dagplejen både ude og inde, dog uden at være institutionsagtigt.

Et godt børneliv hos mig er at hvert enkelt barn bliver set, føler sig forstået og mødt med de behov det nu måtte have.

Det er vigtigt for mig at både forældre og børn føler sig trygge og velkomne her.

Jeg tror på at én til én kontakt er meget vigtig og bestræber mig derfor på, at det sker så ofte så muligt.

Det kan være i små korte situationer, at man lige har fokus på hvert enkelt barn, men ellers er vi lidt som en lille familie der sammen får dagen til at blive helt fantastisk.

Alt afhængig af børnegruppens alder, behov og årstidernes lune går vi som regel ud på sjov efter klokken 9.00.

Enten har vi spist formiddagsmad inden og ellers tager vi det med på tur.

Vi spiser frokost sidst på formiddagen, enten ude eller inde inden middagsluren lige over middag.

Om eftermiddagen vågner vi op til lidt let eftermiddagsmad igen.

Ind imellem alle måltiderne er der selvfølgelig rig mulighed for leg og hyggeligt samvær.

Jeg har et dejligt dagplejeværelse i forbindelse med køkkenalrum, hvor vi ofte spreder legen ud.

Jeg har små hyggelige læringsmiljøer i legerummet, hvor man kan deltage sammen, styrke positive relationer og starte små børnefællesskaber, som f.eks. i det lille køkkenhjørne, hvor tingene står fremme til inspiration.

Sørøverskibet fyldt med legoklodser, som er stort nok til at sidde i og bygge på kanten, der er madrassen med bøger, puder og bamser og en lille dukkeseng.

Desuden har jeg små spejle på væggen der gør rummet større og barnet får hurtigt en selvbevidsthed.

Jeg synger meget med og for børnene, da jeg mener, at det er en god indgangsvinkel til positivitet og at det er sundt for indlæring og sprogudvikling.

Min store passion er især sprog og læring via rytme, remser og bevægelse.

Sprogkufferter i enhver afskygning bruges derfor i stor stil, hvilket altid er et kæmpe hit, både for mig og børnene.

Det vigtigste er at forældrene føler jeg ser netop deres barns behov og at de dermed trygt kan overlade barnet til mig.

Det sker igennem gensidigt respekt overfor hinanden og ved at have en daglig god konstruktiv kommunikation.

Jeg kan slet ikke lade være med at fortælle hvad vi har lavet, hvis barnet gør, eller siger sjove ting.

Jeg er smilende og imødekommende og glæder mig til hver eneste dag.

Ja, jeg har to sorte formel 1 labradorhunde, som hedder Tikki og Holly. De er som udgangspunkt ikke sammen med børnene.

Jeg har også to dværgpapegøjer, som er ude i voliere i dagplejehaven hele sommerhalvåret.