Hjem Borger Børn og familie Dagpleje, vuggestue og børnehave Dagplejen Dagplejere Kjellerup dagplejere Kristina Lutkus Tommerup Mikkelsen, Dagplejer

Kristina Lutkus Tommerup Mikkelsen, Dagplejer

Kristina er dagplejer i Kjellerup. Vælg dagpleje hvis du vil give dit barn en hverdag i et lille og trygt miljø.

Kristina Lutkus Tommerup Mikkelsen

Dagplejer

Egebakken 14
8620 Kjellerup

Jeg hedder Kristina, jeg er en kvinde fra 1994.

Jeg er tilflytter til Kjellerup og her bor jeg sammen med min mand Rasmus, vores to fælles døtre, Kaya der er fra 2017 og Silke fra 2022. Silke går også i dagpleje, her hos mig. I vil også kunne støde på vores gammel hankat Mogens.

Hos mig, har jeg et lille fint dagplejeværelse, derudover færdes vi også i køkkenet.

I min have finder I, rutsjebane, sandkasse med diverse legesager, gyngestativ, vippe og køretøjer. Derudover har jeg et overdække til opbevaring af barnevogn, og det er også her børnene sover lur.

Jeg en ladcykel, som vi også vil benytte til at gå på tur lidt længere væk fra min bopæl. (I skal dog selv medbringe cykelhjelm).

Jeg er færdiguddannet Pædagogisk Assistent fra september 2020.

Med min viden og pædagogiske baggrund vil jeg lægge fokus på: sprogudvikling, motorisk udvikling og relationsdannelse hos børnene.

Når jeg laver mad til børnene, vil jeg inddrage børnene, så meget jeg kan: skære grøntsager (med børneknive), dække bord, lade dem selv hælde op osv. selvfølgelig, når de motorisk er klar.

Min madlavning vil være sund og varieret kost, som bidrager til madglæde - madmod er noget jeg også vil fokusere på.

Grøntsager og mælk vil være økologisk.

Glæder mig til at møde alle de søde børn samt forældre.

Et godt børneliv hos mig, er hvor børnene bliver mødt i børnehøjde, de vil blive mødt med en anerkende tilgang, empati og masser af omsorg.

Et godt børneliv hos mig, er et liv hvor der er plads til udfoldelse, udvikling og sjov og spas.

Jeg vil følge børnenes initiativer, og give dem medinddragelse i hverdagen.

Hverdagsrytmen hjemme os mig er:

Kl. 06.30-9.00: er der fri leg på gulvet. (morgenmad bliver tilbudt)

Kl. 9.00-9.30: Vil der være formiddagsmad, i form af kogte grøntsager, og en form for brød. (Grød til dem der ikke kan spise fast mad endnu)

Kl. 09.30-11.00: Der bliver skiftet ble, og kommet i overtøjet, så vi kan komme ud på min legeplads herhjemme eller på tur med andre dagplejer fra området.

De små bliver evt. puttet til formiddagslur.

Hvis vi ikke tager på tur eller ud, laver vi voksenstyret aktivitet hjemme. Motorikbane, sanglege, maler osv.

Kl. 11.00: vi vender snuden hjemad eller indad, og får overtøjet af skiftet ble/pottetrænet.

Kl. 11.30-12.00: Vi spiser lækker middagsmad, snakker og hygger.

Kl. 12.00 - 12.30: Børnene bliver puttet en og en.

Kl. 14.30 -15.00: Får vi eftermiddagsmad i form af frugt, og noget brød.

Fri leg og hygge til mor og far kommer.

Leg og læring er for mig rigtig vigtig og noget jeg har rigtig meget fokus på.

Børn lære igennem leg, derfor vil jeg sørge for at lave læringsrum for børnene, dvs. jeg vil indrette mit hjem så børne må være her, der står ikke noget fremme de ikke må undersøge.

Jeg vi italesætte alt børnene gøre og tage deres initiativer.

Jeg vil have forskellige slags fokusser, og jeg vil tage udgangspunkt i Årshjulet, og de styrkede læreplans temaer.

God og anerkende kommunikation, to vejs kommunikationer, at vi forstår hinanden, og imødekommer hinandens behov, at der bliver lyttet til de ønsker der er og imødekommer dem bedst muligt.

Ja, jeg har en kat som både er inde og ude.