Hjem Borger Børn og familie Dagpleje, vuggestue og børnehave Dagplejen Dagplejere Kjellerup dagplejere Rikke Virenfeldt Dam Jakobsen, Dagplejer

Rikke Virenfeldt Dam Jakobsen, Dagplejer

Rikke er dagplejer i Kjellerup. Vælg dagpleje hvis du vil give dit barn en hverdag i et lille og trygt miljø.

Rikke Virenfeldt Dam Jakobsen

Dagplejer

Kastanievej 15
8620 Kjellerup

Jeg hedder Rikke og er gift med Kenneth, vi har to børn Zenia (2016) og Celina (2017).

Jeg blev ansat som dagplejer i december 2019, og nyder at arbejde med børn, og at være med til at bidrage positivt til deres udvikling og læring.

I januar 2016 blev jeg færdiguddannet pædagog, med speciale inden for børn - og unge.

Et godt børneliv hos mig er:

• At skabe en tryk hverdag, for hvert enkelt barn, med gode relationer til de andre børn og mig.
  • At hvert enkelt barn føler sig set og hørt.
  • At møde børnene på deres niveau.

I morgentimerne møder børnene ind, og dagen starter stille og roligt, med hygge og leg herhjemme.

Formiddagen planlægges ud fra børnenes behov.

Aktiviteterne kan være leg i haven, en gåtur i skoven, legegruppe mm.

Kl. 11.15 spiser vi frokost og efterfølgende gøres der klar til middagslur.

Når børnene vågner fra lur vil der være lidt at spise, og ellers er eftermiddagen ren trøffetid, bestående af fri leg, historie læsning eller andet.

Miljøer for læring og leg skabes hos mig meget gennem hverdagssituationer, som f.eks. madlavning, oprydning, det at tage tøj på selv, og det samspil der er mellem voksen/barn eller børnene imellem.

Børn spejler sig i det de ser og høre.

Jeg synger og/eller læser med børne hver dag.

Vi er ofte ude og gå tur i skoven, rundt i byen, på legepladsen eller i haven, hvor der er rig mulighed for at udfolde sig motorisk.

Vi hopper i vandpytter, ser på dyr og giver os tid til at stoppe op, hvis børnene spotter noget spændende på vejen.

Jeg sørge for der er voksenstyrede aktiviteter og så er der masser af plads til fri leg.

For mig er de vigtigt med en god kommunikation og dialog til jer forældre, da det giver den bedste hverdag og trivsel for jeres barn, at vi kan tale åbent og ærligt sammen.

Ja, jeg har en hund, Vax.