Hjem Borger Børn og familie Dagpleje, vuggestue og børnehave Dagplejen Dagplejere Søhøjlandet (Gjern, Resenbro, Sorring, Voel) dagplejere Trine Britt Winther Møller, Dagplejer

Trine Britt Winther Møller, Dagplejer

Trine er dagplejer i Resenbro. Vælg dagpleje hvis du vil give dit barn en hverdag i et lille og trygt miljø.

Trine Britt Winther Møller

Dagplejer

Skellerupvej 44

Jeg hedder Trine og er født i 1978.

Jeg er gift med Thomas og sammen har vi to piger fra 2013 og 2016.

Vi bor lidt udenfor Resenbro i naturskønne omgivelser.

Jeg har været dagplejer siden 2007.

Jeg er uddannet ergoterapeut og motorik assistent .

Det vigtigste for er at barnet føler sig set og hørt.

At barnet føler tryghed og nærvær i hverdagen.

Den gode relation mellem både barn og voksen og børnene imellem er noget jeg har fokus på.

Herudover at børnene bliver stimuleret motorisk, sprogligt m.m. indenfor nærmeste udviklingszone, så deres nysgerrig vækkes og læring og udvikling sker.

Når børnene kommer om morgenen er der tid og ro til at lande og få sagt hej til hinanden og dagen.

Når alle er samlet spiser vi fælles formiddagsmad.

Herefter starter dagens planlagte aktiviteter ud fra den aktuelle børnegruppe.

Det kan være alt fra skovtur, leg i haven, besøg hos kollega, legeplads, sang, kreative aktiviteter osv.

Ved middagstid er der frokost og middagslur.

Om eftermiddagen er der løbende eftermiddagsmad og fri leg.

Skaber tid og ro til at følge børnenes initiativ og nysgerrighed.

Sørger for at præsentere dem for nye oplevelser i trygge rammer.

Mit legeværelse har jeg indrettet med små forskellige legemiljøer som indbyder til forskellig leg.

Det er også indrettet så det indbyder til at skabe relationer og lege samspilslege mellem børnene.

Jeg arbejder med tematiseret sprogarbejde. Dvs. vi arbejder med forskellige temaer som vi fordyber os i gennem året.

Ved hver tema synger vi om emnet, læser om det, leger det, ser det, røre ved det, laver noget kreativt med det osv.

Vi er meget ude og bruger naturen meget i alt slags vejr.

Der er altid tid og rum til at prøve tingene selv.

Tage tøj på, spise, kravle op af stigen, dække bord osv.

Det er vigtigt for mig at forældre kan fortælle mig hvad de tænker og/eller undrer sig over.

At der er en god forventningsafstemning inden start.

At der er dialog hver dag både morgen og eftermiddag omkring der er noget der kan påvirke dagen og efterfølgende hvordan barnets dag har været i dagplejen.

Nej, jeg har ingen dyr.

Inspiration