Hjem Borger Handicap Indstil kandidater til Handicapprisen 2024

Indstil kandidater til Handicapprisen 2024

Kender du en aktør, som har gjort noget ekstraordinært for borgere med handicap i Silkeborg Kommune? Så er det nu, du har mulighed for at indstille vedkommende til Handicapprisen 2024.

Eksempler på potentielle modtagere af prisen:

• En forening, som har arbejdet aktiv med idræt eller outdooraktiviteter

• En lokal ildsjæl eller forening, som fremmer inkluderende fællesskaber for personer med handicap

• En virksomhed, som har udnyttet potentialet hos personer med handicap

Med prisen følger 5.000 kr., som modtageren kan bruge i sit videre arbejde, samt en kunstgenstand leveret af et aktivitets- og samværstilbud for voksne med udviklingshæmning i Silkeborg Kommune.

Sådan indstiller du en kandidat

Kandidater til Handicapprisen 2024 indstilles ved at kontakte Anne Richter, hvor du kort fortæller:

• Hvem du vil nominere

• Hvorfor du vil nominere kandidaten

• Hvem der indstiller kandidaten

Sidste frist for at indstille kandidater er fredag 1. november 2024 kl. 12.00.

Det er Handicaprådet, som udvælger prismodtageren blandt de indstillede kandidater. Prisen overrækkes ved en reception på FN’s internationale Handicapdag 3. december 2024.

Spørgsmål til prisen kan rettes til medarbejder i Socialafdelingen, Anne Richter.

Anne Richter Socialafdelingen