Læring og trivsel 2012-2021
Læring og Trivsel for børn og unge i en global verden er et projekt med et tiårig perspektiv, 2012-2021. Projektet opstod af aktuelle udfordringer på skole- og dagtilbudsområdet, som ikke kunne løses ved hjælp af traditionelle og kendte metoder.
Politikken er udgået i 2021, men endnu ikke erstattet af en ny politik, og kan derfor fortsat læses.
Projektet stillede blandt andet spørgsmålstegn ved den traditionelle opdeling mellem dagtilbud og skoler, men kom ikke med en løsning nu og her. Det første delmål er lærings- og trivselspolitikken. Med afsæt i politikken skal projektet videreudvikles og konkretiseres, så:
- Flere børn end i dag har mere lyst til læring og er uddannelsesparate, når de forlader folkeskolen
- Der bliver arbejdet med fælles mål for børn og unges læring og trivsel på deres vej gennem dagtilbud og skole.
- Børn og unge, forældre og professionelle får et mere fælles ansvar for børn og unges trivsel og læring.
Politikken samlet i på Dansk og Engelsk