Kommunikation
Kommunikationssektionen arbejder med intern og ekstern kommunikation i Silkeborg Kommune.
Silkeborg Kommune ønsker at være anerkendt som en synlig, kompetent og innovativ kommune.
Kommunen skal både sørge for ’sikker drift’ og for udvikling. Derfor skal vi give mening i det, vi gør for borgerne, og i de beslutninger vi træffer - så borgerne får mulighed for at forstå, hvad vi gør, og hvorfor vi gør det, og kan deltage aktivt i det lokale demokrati.
Det understøtter Kommunikationssektionen ved at rådgive, vejlede og løse en lang række kommunikationsopgaver.
Teams i Kommunikationssektionen
- Trykkeri
- Grafikere
- Web
- Kommunikation
Opgaver i Kommunikationssektionen
- Drift og udvikling af kommunikationsplatforme: Drift og udvikling af flere end 40 hjemmesider, drift af intranet, Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sociale medier, visuel identitet og designlinje, grafisk arbejde, produkter og tryksager, den ugentlige informationsannonce i Ekstra Posten, branding-, job-, grundsalgs- og andre annoncer, tryksager og skilte, fotos, video og billedarkiv, digitale pyloner og plakatstandere, pressemeddelelser m.v.
- Borgerkommunikation: Nyheder, serviceinformationer, svar på borger- og journalisthenvendelser, formidling af nyheder og serviceinformationer, herunder politiske og administrative beslutninger og aktiviteter.
- Kommunikationsmestring: Kommunikationskurser, workshops og træning af medarbejdere og ledere i personlig, mundtlig, skriftlig og digital kommunikation, kommunikationsplanlægning, præsentationsteknik, borgermøder, pressekontakt, servicekommunikation, lederkommunikation og krisekommunikation.
- Strategisk kommunikation: Rådgivning, sparring og hjælp til strategisk kommunikation og forandringskommunikation, kommunikationsplaner, målgruppe- og interessentanalyser, branding og omdømmeledelse, rådgivning om strategisk kommunikation og forandringskommunikation, design af kommunikationsprocesser og borgermøder.
- Krisekommunikation: Kriseberedskaber, kriseledelse, krisekommunikation og omdømmeledelse, herunder medieovervågning, beredskabsplaner, øvelser samt sparring, rådgivning og hjælp til at forebygge, forberede og håndtere kriser og konfliktfyldte sager.
Kommunikation